מניעת פצעי לחץ

טיפול סיעודי ומניעת פצעי לחץ

פצעי הלחץ שייכים לקבוצת הפצעים הכרוניים. הקטליזאטור להופעתם של פצעים אלה הוא הלחץ על רקמות רכות. לחץ זה יכול שיהיה חיצוני או פנימי. הלחץ החיצוני הוא מגופים הבאים במגע עם הגוף כגון מזרן ואילו לחץ פנימי הוא לחץ הנגרם בעיקר ע”י עצמות הגוף.

תפקידן של אחיות פרטיות או מטפלות סיעודיות, הנדרשות לסייע למטופל החשוף לסיכון של היווצרות פצעי לחץ, מתמקד במניעה. עיקר עבודת המניעה הוא שינויי תנוחה.

הניסיון מלמד כי פצעי לחץ, אצל אוכלוסיה המועדת לכך, דוגמת חולים, אנשים מבוגרים, מטופלים הסובלים מחוסר תחושה, נוצרים בתוך כשעתיים. לכן פרוטוקול הטיפול המניעתי של פצעי הלחץ ממליץ על שינויי תנוחה של המטופל אחת לשעתיים.

מניעת פצעי לחץ – אחיות פרטיות של חברת “אור בלב”

אחיות פרטיות ואף מטפלות סיעודיות מנוסות יזהו את המטופלים המועדים לפורענות ויפעלו להקדמת תרופה למכה. כאן המקום להדגיש כי מצב ישיבה מסכן יותר את החולה והסיכויים במצב זה לפתח פצעי לחץ גבוהים יותר מאשר במצב שכיבה, וזאת בשל העובדה כי לחץ גדול מופעל על שטח קטן יותר- האחוריים. רצוי, איפוא, לשבת על כיסאות מיוחדים מוטים בזווית חדה, שנועדו למנוע התפתחותם של פצעי לחץ בישבן, הכסא המיוחד הוא אביזר אחד מכמה אביזרים המסייעים בחלוקת הלחץ ופיזורו. קיימים מזרנים מיוחדים המיועדים למנוע פצעי לחץ, וכך גם נעליים מיוחדות וכריות. שימוש באביזרים אלה, חשוב לציין אינו בא להחליף את שינויי התנוחה. עיקר תפקידם של האביזרים הללו הוא לגרום לכך שזמן היווצרות פצעי הלחץ כאשר המטופל מצוי באותה התנוחה, יהיה ארוך בהרבה מהשעתיים המצוינות לעיל.

אנשי מקצוע מנוסים אחות פרטית מוסמכת מיומנת תדעו לשלב בין שני סוגי הטיפול המניעתי. אם וכאשר מתפתחים פצעי לחץ למרות המאמץ,יש דרכים שונות לטפל בהם ואנשי המקצוע הם אלה האמורים לבחור בדרך ריפוי הטובה ביותר. ישנן גם מטפלות סיעודיות אשר עברו הכשרה מקצועית בטיפול בפצעי לחץ.

מניעת פצעי לחץ בעקב

למניעת פצעי לחץ צרו איתנו איתנו קשר

שתף אותנו עם:

אולי יעניין אתכם גם

    צרו איתנו קשר

    חברת קידום באינטרנט חברת קידום באינטרנט